A Duo Gladii latin kifejezés, melynek jelentése ‘két kard’. A két kard elmélete egy, a politikai teológia körébe sorolható kora középkori doktrína, szimbolikus tanítás, miszerint a hatalom, egyfajta dualizmus formájában egyenesen Krisztustól származik. Az egyik kard a szakrális hatalmat szimbolizálja, másik a világi hatalmat. Az elmélet kidolgozása Szent I. Geláz pápához (492–496) kötődik, aki I. Anastasius bizánci császárnak (491–518) írott levelében hivatkozott először a doktrínára. A levélben két hatalomról beszélt, a szent (auctoritas sacrata pontificum) és a királyi (regalis potestas) hatalomról.
A világban zajló harc, melyben a HVIM is részt vállal, két szinten folytatható, ha uraljuk képességeinket, két kard áll rendelkezésünkre. A gladius spiritualis segítségével megvívandó nagy szent háború a sokkal fontosabb lelki, vagy metafizikai küzdelem az ember igazi harca, mely a belső sötétség, a szenvedélyek, vágyak és ambíciók, egyszóval a Gonosz és az ő kísértései ellen folyik. A gladius materialis-t megragadva vívandó kis szent háború az előzőnek csak egyfajta prospekciója, mely a külvilágban folytatandó a külső sötétség képviselői ellen, afféle eszmei, ideológiai küzdelem, vagy akár a szó szerinti fegyveres harc formájában is.
A lapunk a lehető legteljesebb mértékben kerülni kívánja a polgári csökevényként értelmezett zsurnalizmust, illetve a szcientizmus, mint “tudományvallás” minden vetületét. Célunk a mai magyar sajtóban szinte egyedülálló módon a vegytiszta jobboldaliság talaján álló „szuverén állítások” és „abszolút tagadások” képviselete. Mint fentebb láttuk, feladatunk természete kettős, a szellemi síkot és az akcionalitás szféráját, a metafizikai és fizikai világot, a tudás és cselekvés szintjét egyaránt megcélozza, mivel – ahogy a lovagrendek is tették – mindkét kardon rajta kell tartani a kezünket! Folyóiratunk ezen képességek felélesztésében és fenntartásában kíván útmutatóul szolgálni annak, „aki – Evolával szólva – talpon maradt a romok és a felbomlás közepette”.
A Duo Gladii jelenleg sok szempontból teljesen unikális “sajtótermék”. Egyedi stílusban fejt ki olyan izgalmas témákat, amikkel még az online térben sem igen lehet találkozni, nemhogy valaki ezeket nyomtatásba merné adni. Azt hiszem, az itt leírtak mellé ez elég érv.
A Duo Gladiiból sok mindent lehet tanulni a történelemről, a vallásokról (elsősorban a kereszténységről), a filozófiáról, a Tradícióról, zenéről, könyvekről, filmekről, a mozgalmi életről és a harcos mentalitás gyakorlati vetületeiről, de a legfontosabb cél, amire minden írás irányul: a normalitás többség által rég elfeledett létszemléleti alapjainak fokozatos visszahozása, újratanítása.
A Duo Gladii hiteles, mert pártpolitikai érdekektől mentesen, azokat felülmúlva működik. Nem célja a szavazatmaximalizálás, a hízelgés. Mi senkinek sem szeretnénk megfelelni. Célunk a sziklaszilárd alapokon nyugvó, koherens létszemléletünk fokozatos kifejtése és elterjesztése.
A Duo Gladii hiteles, mert lelkes önkéntesek írják, akik saját, jól körvonalazott meggyőződésükre alapozva készítik tanulmányaikat hónapról hónapra. Itt nem forognak nagy pénzek, nincsenek megrendelt írások…
A Duo Gladii a mai világban már kihalófélben lévő, archaikus létszemlélet megnyilatkozási felülete, reprodukciós forrása kíván lenni. Ha olvasóink követik, jól értik és életükben meg is valósítják az írásainkban megjelenő világnézeti alapokat, akkor életükben markáns létrendi szintemelkedés következik be.
A Szellemi ellenállás havilapjának aktuális számában a Halottak napja alkalmából az élet legfontosabb kérdését, a halált járjuk körül több megközelítésben. Szóba kerül, mit gondoltak a halálról és az azt követő eseményekről a tradicionális civilizációkban, terítékre kerül a koronavírus, illetve az ókori és középkori pestisjárványok megdöbbentő története. Lapunkat ezúttal is haszonnal forgathatják majd értő olvasóink.
“A szcientizmus, a napjainkat meghatározó „tudományvallás” álláspontja szerint az emberi élet kizárólagosan a fizikai világhoz, a biológia szférájához kötődik: a fogantatással, sőt az „én testem, az én döntésem” szélsőségesen deviáns, feminista mantra jegyében egyre inkább a születéssel kezdődik, a halál passzív eseményével pedig végérvényesen véget ér, amikor is a testi funkciók megszűnésével a tudat elenyészik.” (Kolonits László)
“A szellemi ember a külső világot alapvetően nem tekinti veszélyesnek – hiszen, ami teremtett, az úgyis meghal, ami Istentől való, annak nem tud ártani semmi, még a COVID, Klaus Schwab, Gyurcsány Ferenc vagy éppen Izrael sem. Semlegesnek kell tekinteni a világot, és nem szabad túlzó reakciókat tenni. Ha mégis, annak kontrolláltnak, tudatosnak kell lennie!” (Barcsa-Turner Gábor)
“Az emberi nem ezen három fundamentális vágya és ebből fakadó kísértése a bírvágy, a kéjvágy és a hatalomvágy. A modern embertípus a három gyökérvágya által való mozgatottságnak korlátlanul ki van téve. Semmilyen kontrollt és uralmat nem gyakorol felettük. Életének minden pillanatát a birtoklási vágyának, a szexuális ösztöneinek és az érvényesülési törekvéseinek bilincsei által megkötözötten éli. És minderről még csak tudomása sincsen. Börtönben raboskodik, miközben azt gondolja, hogy vakációzik.” (Kónyi-Kiss Botond)
“A szellemi elhatározás maradandóbb lehet, mint a földben elrothadó test. Ám egyszer az is bevégzi; ahogy a halál visszatérőként felbukkan, eljön az ideje. Ismét meghal, most azokkal, akikhez hozzátartozott, vagy akikben lakozott. A halál nem a végállomás, inkább csak átszállás. A testet kofferként, sőt, talán nehéz poggyászként hagyjuk hátra.” (Ernst Jünger)
“Új emberré kell lennünk. Ki kell szabadulnunk annak a rabságából, hogy a magunkra összpontosítás, a magunknak harácsolás útját járjuk. Világi szemmel nézve el kell veszítenünk az életünket. Ezt jelképezi papszenteléskor, hogy hófehér halotti lepellel takarják le a szentelendőket, amely alól új emberként, alter Christusként »támadnak fel«. “ (Gazella)
“A járvány hatását a népi gondolkodásra már különböző elnevezései is jelzik: a Fekete Halál, a dögvész, a halálvész. Mindez elemi értetlenséget fejez ki a betegség megjelenését illetően, valamint undort és rettegést magától a kórtól. A védekezés teljes hatástalansága és szinte értelmetlensége mindig felfokozta a megjelenésével kapcsolatos értetlenséget, és okait keresve csak az istenek, illetve a keresztény középkorban biblikus alapon Isten büntetésével magyarázta.” (D. Fekete Balázs)
A 2021. novemberi lapszám tartalma:
Szellemi ajánló:
Zene – Fauré, Gabriel: Requiem Op. 48. Atlanta Symphony Orchestra & Chorus (Petró Csaba)
Könyv – Bellarmin Szent Róbert: A jó halál mesterségéről (Magyar Sándor)
CD – Berecz András: Kőkertben Liliom (Éliás Tamás)
Filmsorozat – Fekete tükör (Csaba Enikő Ágnes)
Film – Noyce, Phillip: Az emlékek őre (Kónya Dorka)
Out of stock